Představujeme startup Mistto: Internetové tržiště pronájmu prostor pro vaše setkání
Někdy se stává, že organizujete větší setkání, konferenci či školení a potřebujete najít vhodné místo konání. Můžete lovit v paměti, kde se nám to dříve osvědčilo, nebo se zeptat lidí kolem sebe. Anebo si prostor najít jednoduše na webu Mistto.com. K projektu jsme položili pár otázek Kateřině Kolářové.
O čem projekt Mistto je?
Mistto.com je první internetové tržiště, prostřednictvím kterého si můžete pronajmout nebo nabízet prostory a místa určená k jednáním, akcím, setkáním a konferencím.
Portál mistto.com vytváří jedinečný trh s místy a prostory, která zde můžete nabízet, ale také poptávat. Tržiště míst je otevřená příležitost, které se může účastnit každý, kdo vlastní nebo spravuje prostory vhodné pro různé typy akcí. Je to místo, které pomáhá lidem spojovat své zájmy a objevovat místa, která oživí jejich akce a setkání.
Kdo všechno patřil do vašeho týmu?
S celou realizací projektu nám pomáhal grafik, programátor a dva lidé v realizačním a obchodním týmu. Spuštění projektu je pro nás malým zázrakem, kde nám velmi pomohly moderní IT technologie na automatizaci celého procesu. I přesto patří velký dík především programátorovi, který pochopil myšlenku celého projektu a pomáhal rozvíjet proces tak, aby byl projekt smysluplným a funkčním řešením.
Jakým způsobem jste na takový nápad přišli?
Na myšlenku nás přivedla rodina a lidé v našem okolí, kteří se pravidelně snažili získat reference na nějaké místo pro realizaci jednání, akce, školení. Stěžovali si, že neexistuje katalog, kde by zadali žádané parametry a jednoduše by našli vhodné prostory. Oproti tomu, by rádi nabídli své prostory, které mají nevyužity.
Tržiště míst mistto.com je proto otevřená příležitost, které se může účastnit každý, kdo vlastní, spravuje nebo hledá prostory vhodné pro různé typy akcí. Je to místo, které pomáhá lidem spojovat své zájmy a objevovat nádherná a atypická místa, která by zůstala nevyužita.
Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?
Asi jako každý začínající projekt jsme i my bojovali a bojujeme s přesvědčením nabízejících v přínosnosti celého projektu. Vzhledem k naší časové angažovanosti i v dalších projektech nebylo vždy jednoduché najít síly a čas pro rozvoj a spuštění projektu v takovém tempu a dle plánu, který jsme si předsevzali. Přesto se prvotní start a rozjezd projektu podařil a my již plánujeme další fázi, kterou jsou především obchodní aktivity a rozšíření dalších služeb portálu.
Co byste doporučili ostatním, pokud chtějí realizovat svůj nápad?
V dnešní době je asi nejdůležitější nebát se zajímavou myšlenku rozvíjet, hledat partnery a dotáhnout tak celý proces ke zrodu a funkčnosti. Každý by měl vše plánovat, dělat pravidelnou revizi a snažit se držet myšlenky a případně ji postupně rozvíjet.
Na čem pracujete teď?
V tento moment pracujeme na tom nejdůležitějším, a to je vytváření strategických partnerství a aliancí s cílovými weby a skupinami s cílem přivést na tržiště míst cílové uživatele služby a rozšířit portfolio nabízených míst.