Jak na rychlé a levné rozjetí vlastního online byznysu
Online podnikání je stále lákavější cestou, jak začít podnikat doslova z pohodlí domova, bez nutnosti investovat desítky tisíc to potřebného zázemí. I proto je dnes cestou, kterou se vydává stále více hlavně mladších podnikatelů. Ti mají primárně dvě hlavní cesty, a to standardní eshop, nebo webovou stránku zaměřenou na affiliate. Pojďme se podívat, jaké jsou aktuálně možnosti a jak jít tou nejefektivnější cestou.
Klasický eshop
Tuto možnost určitě není třeba nijak detailněji představovat. Jednoduše nabízíte zboží, které mají vaši zákazníci možnost objednat. Následně jim ho pošlete a zvolená marže se počítá mezi vaše zisky. Samozřejmě nejvíce problémovou částí tohoto řešení je samotný systém. V tomto směru je jistě nejlepší volbou pronájem internetového obchodu, díky kterému můžete svůj obchod spustit do pár minut, a to za cenu pár desítek až stovek korun měsíčně. Navíc bez znalostí jakéhokoliv programování, jelikož pronájmy mají i intuitivní a jednoduché ovládání.
Jak začít prodávat
To nejdůležitější v rámci úspěchu je dostatek zboží. To už dnes není třeba vkládat ručně, jelikož díky možnosti automatických importů snadno nahrajete všechny položky prostřednictvím feedů, které vám poskytuje dodavatel. Ten ale může poskytnout i další služby, jako je dropshipping. Tedy spolupráce založená na tom, kdy nepotřebujete sklad a zboží je vaším jménem odesíláno přímo z dodavatelského skladu.
Na jaké funkce se zaměřit?
Aby eshop šlapal přesně tak, jak šlapat má, je samozřejmě dobré zaměřit se při jeho výběru na ty správné funkce. Mezi naprostý základ by měly patřit tyto:
• Tvorba feedů pro porovnávače zboží
• Možnost základní optimalizace pro vyhledávače
• Výběr z několika typů plateb
• Napojení na účetní systém
• Výběr z designových variant
Affiliate web
Druhou možností, jakým směrem rozjet byznys, je klasický affiliate web. Ten by se dal popsat jako webová stránka s řadou zajímavých, důležitých a aktuálních informací, která kromě informování také nabídne určitý produkt, nebo službu. Tu lze volit v souvislosti se zaměřením webu. Cílem je nasměrovat uživatele do konkrétního eshopu, kde nakoupí. Jakmile se tak stane, vy dostáváte z tohoto prodeje předem domluvenou provizi. A to bez jakýchkoliv starostí, které by mohly být s vyřizováním objednávky, nebo snad reklamací spojené.
I zde využijte automatických systémů
Ani v tomto případě samozřejmě nemusíte hledat webdesignera, který by vám web navrhl a vytvořil. Samotné vytvoření web stránky totiž můžete zvládnout sami, a to do jedné jediné minuty. Stačí zvolit barevné schéma, rozložení jednotlivých prvků a vše vygenerovat. Podobně jako u eshopu, bez nutnosti znalosti programování a dalších náročných postupů. Zvládnete-li napsat text ve Wordu, pravděpodobně bez problémů zvládnete nejenom vytvoření, ale samozřejmě i následnou aktualizaci daného webu.
Jak na výdělek
Tím prvním krokem je samozřejmě téma, kterému by se měla stránka věnovat. Dnes už to může být skutečně cokoliv, jelikož jenom těžko nenajdeme obor, který by affiliate program nenabízel. Těmi nejrozšířenějšími možnostmi je oblast cestovního ruchu, půjček, ale také doplňků stravy. Poté už se stačí zaregistrovat u konkrétní společnosti a na web vložit reklamní bannery, do textu provizní odkazy a v případě potřeby i různé formuláře. To vše vám umožní získat větší konverze a tedy i větší zisk. A to bez jakýchkoliv následných starostí o klienta či zákazníka.
Jak lze inovovat?
Affiliate programy ale nejsou to jediné, jak může klasický webová stránka vydělávat. Nabízí se také možnosti PPC reklamy prostřednictvím sítě Sklik nebo Adsense. Stejně tak účinné z hlediska výdělku ale mohou být i placené PR články, kterými taktéž propagujete určitou společnost a její produkt.
Image courtesy of renjith krishnan / FreeDigitalPhotos.net.