Další ročník Social Impact Award se rozběhl

 Další ročník Social Impact Award se rozběhl

Impact Hub zahájil už čtvrtý ročník soutěže pro mladé lidi, kteří se chtějí pustit do společensky prospěšného podnikání. Autoři nejlepších nápadů na ekonomicky udržitelné řešení společenských i environmentálních problémů mohou získat až 3000 eur a odbornou podporu.

Setkáním nových zájemců a minulých vítězů začal v úterý 17. února 2015 v Impact Hubu Praha nový ročník mezinárodní soutěže Social Impact Award (SIA). Do té se mohou hlásit týmy mladých lidí, převážně studentů, s nápady, jak skloubit společensky prospěšné cíle s podnikáním. V minulých letech v soutěži uspěly například projekty Pragulic (zaměstnávání bezdomovců jako průvodců po Praze), FOREWEAR (výroba designových výrobků z recyklovaného textilu), Rekola (systém sdílení kol ve městě) a mnohé další.

„Propojení podnikatelského záměru s řešením společenských problémů je nám blízké. Na této soutěži nás hodně baví, že objevuje projekty, které přinášejí opravdu neotřelá řešení,“ říká Kamil Pošvic, manažer České spořitelny v segmentu pro podnikatele a firmy. Česká spořitelna je od počátku hlavním partnerem soutěže v ČR.

Soutěžní týmy se mohou hlásit do 20. dubna. Autoři nejlepších pěti projektů získají cenu 1500 eur, pracovní zázemí v síti Impact Hub, vlastního mentora a možnost účastnit se letního akceleračního programu, na jehož konci se soutěží o dalších 1500 Eur. Kromě pěti vítězů vybraných odbornou porotou čeká stejné ocenění i na tým, který získá nejvíce hlasů ve veřejné anketě na internetu.

„Ukazujeme mladým lidem další cestu, kterou se mohou vydat, když se rozhodují o své pracovní kariéře. Ať už je jim blízké téma lidských práv, životního prostředí, vzdělávání nebo třeba zdraví mohou se mu věnovat skrze společensky prospěšné podnikání,“ vysvětluje zaměření soutěže její iniciátor v ČR a spoluzakladatel Impact Hubu Praha Petr Vítek.

Na zahajovacím večeru se představila řada vítězů z minulých let a hosté si mohli prohlédnout také rozšířenou výstavu „Podnikáme jinak“ o úspěšných projektech, které soutěží prošly. Právě osobní příklady lidí, kteří se rozhodli řešit problémy kolem sebe kreativní a udržitelnou cestou, jsou největší motivací pro další účastníky soutěže.

Vedle Česka probíhá Social Impact Award i v dalších devíti evropských zemích, a pomáhá tak rozšiřovat koncept sociálního podnikání v celé oblasti střední a východní Evropy.

„Věříme, že sociální podnikání může být efektivním řešením řady problémů soudobé společnosti – od integrace znevýhodněných skupin na pracovním trhu až po překonávání chudoby. A pokud se do sociálního podnikání pustí naplno mladí a kreativní lidé, mohou vzniknout velmi účinné iniciativy,“ říká Franz Karl Prüller, předseda představenstva Nadace ERSTE, která je regionálním partnerem soutěže.

Letošní novinkou soutěže je větší počet oceněných týmů (celkem 6) a dodatečné ocenění na konci letního akceleračního programu. Rozšiřuje se také podpora aktivních mladých lidí mimo Prahu – zahajovací večer a přípravné workshopy se budou konat také v Impact Hubu v Ostravě a v Impact Hubu v Brně. Organizátoři se chystají i za studenty v Olomouci, Českých Budějovicích a Ústí nad Labem.

Foto: Jan Hromádko

Related post

Leave a Reply

MámNapad.cz