Představujeme startup Aqua Ads: Ekologická reklama vznikající čištěním veřejného prostoru
Na reklamním trhu bojuje velké množství reklamních nosičů, ale tento je sám o sobě skutečně kreativní. Tým okolo Pavla Jeřábka prostřednictvím startupu Aqua Ads čistí strojově chodníky a tím na ně umísťuje reklamní sdělení. O tom jak projekt vznikl a probíhá se můžete dočíst v článku.
O čem projekt Aqua Ads je a co přináší zákazníkům?
Aqua Ads realizuje ekologickou reklamu na veřejných místech, ta je vytvořena pomocí strojního vyčištění povrchu od prachu a nečistot. Díky tomu jsme schopni na chodníky aplikovat motivy a poutače bez jakýchkoli barev nebo lepidel. Reklama je výjimečná tím, že po čase při neobnovení sama zmizí.
Našimi zákazníky jsou primárně firmy, které chtějí začlenit do své kampaně ekologický a inovativní rozměr.
Kdo všechno patřil do vašeho týmu?
Zatím se mnou na projektu spolupracuje kamarád David Petrbok, který se stará o sales a samotnou realizaci.
Jakým způsobem jste na takový nápad přišli?
Spojením dvou událostí. Jednoho dne, když jsem v ulici Na Poříčí v Praze v jednom pohledu napočítal asi 30 reklam (tato ulice už patří do památkové zóny), a když jsem v samoobslužné myčce vždy kreslil do špíny písmena a přemýšlel, jak dlouho tam asi vydrží.
Naším utopickým snem je přesunout veškeré vertikální reklamy do horizontální podoby, aby neničily panorama, nepoutaly zbytečně pozornost řidičů a byly primárně určeny pro chodce.
Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?
Když mě něco opravdu baví, tak s nějakou prokrastinací nebo bodem zlomu problém není. Asi to tedy byla ta technologická příprava, kdy jsme museli vyrobit speciální vodní pumpu, která by pracovala bez závislosti na vodě nebo elektřině.
Co byste doporučili ostatním, pokud chtějí realizovat svůj nápad?
Že život začíná překonáním komfortní zóny.
Na čem pracujete teď?
Připravujeme jeden větší projekt přímo pro město, z korporátního sektoru doděláváme poslední detaily pro české firmy zabývající se food delivery. Jelikož využíváme veřejný prostor, máme pocit, že je třeba mu dát něco nazpět, proto jsme na vlastní náklady začali pravidelně čistit pražské parky.
Děkujeme za rozhovor a přejeme, ať se daří.
Foto: zdroj Aquaads.cz