Představujeme startup Freedom line: Inovativní kolečkové brusle
Pokud patříte mezi milovníky inline či mezi začátečníky tohoto sportu, určitě vás zaujme projekt Miloslava Heringa. Je zaměřen na inovaci klasických bruslí, takže se dočkáte bezpečného brzdění i většího komfortu při jízdě. V současné době je pan Hering otevřen také hledání investorů.
O čem Váš projekt je?
Projekt se týká záměru uvést do výroby a posléze na trh speciálně navržené kolečkové brusle. Ty obsahují oproti stávajícím, běžným bruslím navíc unikátní a bezpečný brzdný systém, odpružení jednotlivých koleček se zdvihem
8 mm a pro ještě větší komfort z jízdy také nafukovací bezdušové pláště. Jedná se o turistické brusle určené všem příznivcům inline, kteří už nechtějí být omezeni pouze na rovinné a hladké povrchy okruhů, ale rádi by si tento sport vychutnávali kdekoliv, kde se jim zamane a bez obav, jestli jim přijde do cesty prudký kopec nebo nekvalitní hrubý povrch. Při konstrukci se podařilo obohatit stávající známý produkt o tři podstatné inovace a to při zachování všech důležitých parametrů jako u produktu původního – délku z důvodu dobré ovladatelnosti, výšku pro dobrou stabilitu a hmotnost. Zůstala také beze změn, protože podvozky obsahují místo běžně užívaných čtyř koleček kolečka pouze tři + brzdný mechanismus a díly odpružení.
Kdo všechno patřil do Vašeho týmu?
Zatím žádný tým nemám, vše organizuji a zajišťuji sám. Mám společníka, se kterým jsme založili společnost FREEDOM line s.r.o., a jeho funkcí mělo být financování projektu. Bohužel v této pozici neobstál a v současné době jsem nucen hledat za něho náhradu. Byl bych tedy také moc rád a vděčen, kdyby se třeba podařilo i prostřednictvím vašeho portálu nějakého investora nalézt.
Jakým způsobem jste na takový nápad přišli?
K nápadu přijít s takto zdokonalenými a vylepšenými bruslemi mne přivedla nejspíš moje povaha neustále něco vynalézat a zlepšovat a také chuť jezdit na bruslích i tam, kde to není s ohledem na různorodost povrchu a rovinnost zrovna optimální a jednoduché. Vzhledem k tomu, že nepatřím mezi nijak oslnivé bruslaře, tak mi bylo jasné, že největším problémem bude právě brzdění při jízdě z kopce. Začal jsem tedy přemýšlet jak tento problém vyřešit po technické stránce věci. Řešení se mi podařilo nalézt poměrně brzy a možná tomu také tak trochu dopomohlo i to, že jsem dříve pracoval v jedné cyklo prodejně (kde prodávali i nejlepší cyklotrenažéry), kde jsem pracoval jako mechanik a stavěl i opravoval jízdní kola. Měl jsem tu čest seřizovat a opravovat kolo například i našemu slavnému triatlonistovi Janu Řehulovi nebo cestovateli Vítězslavu Dostálovi, který se na mnou seřízeném kole vydal na tříletou cestu kolem světa.
Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?
Nejtěžší bylo a je právě shánění prostředků na realizaci jak výroby, tak i například zajištění patentoprávních záležitostí.
Co byste doporučili ostatním, pokud chtějí realizovat svůj nápad?
Nejsem si jist, jestli mohu být stavěn do pozice, ze které bych mohl ostatním radit, ale určitě mohu všem doporučit to, co říkám často sám sobě, abych neztratil vůli pokračovat: ,,VYDRŽET „.
Dále také snažit se nápad či projekt stavět vždy na první místo a za každou cenu ho posunovat vpřed, byť to kolikrát jde jen po malých kouskách.
Na čem pracujete teď?
Pracuji pořád hlavně na tomto projektu. V současné době především na realizaci výroby prvních zkušebních prototypů na jejichž výrobu se mi podařilo nalézt jednu velmi schopnou a ochotnou firmu Ensinger s.r.o., která mi nabídla v rámci určitého sponzorství výrobu dílů na několik málo prototypů. Také se snažím zajistit výrobu prototypů určených jen k vizuálním prezentacím, kde jsou díly vyrobeny 3D tiskem a kde už bude výsledný vzhled odpovídat finálnímu produktu. Dále řeším ještě dořešení patentoprávních záležitostí. Na toto technické řešení držím už patenty udělené v ČR a v USA a ještě probíhají řízení ohledně patentů v EU.
Mimo tento projekt jsem v poslední době stihl realizovat ještě jeden svůj nápad, a to návrh na konstrukci inovativního řešení týkajícího se odvětrání budov za pomoci montovatelného stavebního prvku, který jsem nazval ,,Polohovatelný lamelový větrací systém.“ Na toto řešení ale zatím bohužel nemám ještě žádnou patentoprávní ochranu, a tak bližší informace sděluji jen při osobních setkáních.
Děkujeme za odpovědi a přejeme, ať se vašim projektům daří.