Kreativní firmy opět pomůžou technologickým společnostem. Získejte kreativní voucher

 Kreativní firmy opět pomůžou technologickým společnostem. Získejte kreativní voucher

Na jihomoravské firmy opět čekají až stotisícové poukazy. Kreativní vouchery Brno podruhé propojí technologické společnosti s kreativci a uhradí jim až 75 procent nákladů na společné realizace. Profesionálové z tvůrčích oborů mají ode dneška šanci přihlásit se do kreativní galerie, ze které budou firmy vybírat partnery ke spolupráci. Projekt vyvrcholí v dubnu 2017.

Kreativní vouchery Brno firmám nabídla jihomoravská metropole jako první město v České republice v minulém roce. „O voucher projevilo zájem 235 firem a 177 kreativců. Ze všech přihlášených se dostalo na 47 projektů, které peníze z magistrátní kasy na spolupráci získaly. Vznikly tak nové webové prezentace, audiovizuální, propagační i grafické materiály, které pomohly místním firmám získat nové zákazníky,“ shrnuje výsledky premiéry projektu v České republice náměstek primátora města Brna pro oblast Smart city Jaroslav Kacer. Právě snaha o podporu silné brněnské kreativní komunity, čítající až 11 tisíc profesionálů , a zároveň místních nadějných firem stála před rokem u zrodu celého projektu.

Letos vouchery čekají drobné změny. Účastnit se jich můžou pouze kreativci se sídlem nebo provozovnou na jižní Moravě a technologické firmy. Těmi je myšlený malý nebo střední podnik s méně než 250 zaměstnanci a oborem podnikání v pokročilých strojírenských a výrobních technologiích, vývoji softwaru a hardwaru, výrobě přesných přístrojů, technologiích pro letecký průmysl či působící v oblasti léčiv, lékařské péče a diagniky. „Jedná se obory, které kraj i město už před patnácti lety stanovily jako klíčové v regionální inovační strategii. Právě cílená podpora těchto v Brně a okolí silných oborů může pomoci regionu zůstat konkurenceschopným v dnešní globalizované dynamické době,“ vysvětluje zacílení projektu ředitel JIC Jiří Hudeček.

Jedním z nejžádanějších kreativců byli v premiérovém ročníku VideoBrothers. „Vouchery nám pomohly oslovit nové spektrum klientů, kteří by se k tvorbě videa bez popudu formou voucheru nejspíš nerozhoupali. Zaměření zájemců o spolupráci bylo velice široké. Od výroby výtahů přes distribuci on-line televizního vysílání až po vývoj zabezpečení dat či vzdělávání,” chválí přínos projektu Jan Otruba z produkce VideoBrothers, kterou si v rámci prvního ročníku vybralo pro podání žádosti o voucher na videoprezentaci celkem šest firem, z toho dvě úspěšně.

Co musí kreativci pro vstup do kreativní galerie udělat? Stačí se zaregistrovat na webu programu Kreativní vouchery Brno a vyplnit profil, který se po schválení zobrazí v kreativní galerii. Ta se 9. prosince uzavře. Od 2. ledna 2017 se do projektu můžou hlásit firmy, které si ke spolupráci budou vybírat právě tvůrce z kreativní galerie. Losování podpořených realizací se odehraje na konci dubna. Bude-li firma mezi vylosovanými, získá až 75 % nákladů na spolupráci zpět.

Zdroj: TZ JIC

Related post

Leave a Reply

MámNapad.cz