Startup Proudly rozšiřuje prezentace firem o virtuální realitu

Minulý rok jsme představovali startup Proudly propagující firmy potenciálním zaměstnancům. Projekt se daří dále úspěšně rozvíjet. Nově je možné prohlížet si firmy prostřednictvím virtuální reality.

Trh práce je napjatý. Je na něm stále méně kvalifikovaných uchazečů o zaměstnání. Navíc podle dat z MŠMT je počet studentů prvních ročníků na VŠ nejnižší za posledních 12 let a ubývá také absolventů (viz příloha). U mladých lidí se zároveň výrazně mění kariérní cíle. Podle letošního průzkumu společnosti Universum mezi 14 tisíci českých studentů je nyní na prvním místě (60 %) při hledání práce tzv. work-life balance, tedy možnost skloubení života a práce. Na druhém (54 %) pak pocit, že slouží dobré věci a na třetím (47 %) stabilita.

Proto je čím dál důležitější umět lidi efektivně oslovit a zaujmout. Vyvolat v nich pocit sounáležitosti a sdílení společných hodnot. K tomu už klasické textové inzeráty nestačí. Nedokážou přenést atmosféru uvnitř firmy. Nedokážou v uchazečích vzbudit dojem: Tam chci pracovat!

„Výhoda využívání virtuální reality v oblasti náboru spočívá jednak v přenesení herních prvků do jinak mnohdy nezajímavé činnosti v podobě hledání práce a jednak zprostředkuje uchazeči reálný zážitek firemního prostředí bez toho, aby se za ním musel kandidát kamkoli osobně vypravit,“ říká zakladatel kariérního showroomu Jan Klusoň.

A jeho slova potvrzuje i talent manager z Faurecie Michaela Švingerová: „Virtuální realita živě zprostředkovává dění uvnitř firmy, a to do posledního detailu a do poslední emoce. Díky vtažení do natočené reality vnímáte to, co zrovna vy chcete. Pokud máte pěkné interiéry, čistou výrobu a uvolněnou atmosféru, není jednodušší způsob, jak tohle všechno přiblížit veřejnosti.“

Novým standardem se proto stávají multimediální kariérní nabídky. Ačkoli nyní při své práci využívají některý z aspektů virtuální reality přibližně jen 3 % pracovníků, podle průzkumu společnosti Universum se každý třetí domnívá, že virtuální realita způsobí v příštím desetiletí revoluci v přístupu k práci včetně způsobu vyhledávání pracovních příležitostí.
Díky tomuto očekávání aspiruje virtuální realita na to stát se v blízké budoucnosti takovou samozřejmostí, jako je v dnešní době vlastnit smartphone.

„Zaměstnavatelé si tento trend zatím vůbec neuvědomují. Na kariérní trh brzy vstoupí generace Z, z níž až 42 % předpokládá využívání virtuální reality při své práci, a tedy i při jejím hledání,“ upozorňuje Klusoň.

Ponořit se do virtuálního světa lze pomocí zobrazovacího zařízení, kterým už dnes nemusí být pouze nákladný počítač – do virtuální reality je možné dostat se i z chytrého telefonu nebo tabletu s gyroskopem. Člověku je tak virtuální realita blíž než kdy dříve. Může se do ní pohroužit i z pohovky doma v obýváku. „Dnes jsme teprve na začátku. Nyní možnosti virtuální reality a multimédií využívají zatím jen velké společnosti. V řádu několika let ale bude většina zaměstnavatelů muset zaujmout něčím víc než jen slovy ‚Jsme mladá a dynamická firma‘. Tomu už prostě nikdo nebude věřit. Mladé tím už neoslníte,“ uzavírá Klusoň.

Zdroj: TZ Proudly

Related post

Leave a Reply

MámNapad.cz