Zpátky na rozcestník
Faktory rozvoje kreativní ekonomiky (Kloudová):
- Poptávka po kreativních produktech
- Bohatství spotřebitelů
- Vzdělání a dovednosti
- Schopnost tvorby sítí pro předávání znalostí a dovedností
- Diverzita
- Úroveň veřejného sektoru
- Chování institucí
- Intelektuální bohatství
- Existence velkých obchodních kapacit
- Univerzity
Změny vyplývající z kreativní ekonomiky (Kloudová):
- Význam talentu a kreativity jako základního faktoru růstu
- Růst podílu kreativní třídy na celkové pracovní síle
- Změnu ve velikosti firem
- Růst významných regionů a geografických klastrů
Kreativní třída (Richard Florida):
Kolektivní označení pro lidi konající kreativní práci, za kterou jsou placeni. Vědci, inženýři, umělci, muzikanti, designéři, znalostně orientovaní odborníci. Kreativní třída se skládá z jádra jako jsou inženýři, vědci, univerzitní profesoři, spisovatelé, umělci, baviči, herci, designéři a architekti, výzkumníci, analytici. Vedle nich jsou kreativní profesionálové pracující ve znalostních průmyslech a high-techu.
Index kreativity – nástroj, podle kterého lze změřit kreativní potenciál města nebo regionu. Index byl vytvořený Richardem Floridou v roce 2002. Skládá se z indexu talentu, indexu technologie a indexu tolerance.