Zpátky na rozcestník
Faktory kreativity a inovací v organizacích
(Woodman, Sawyer a Griffin, Andriopoulos)
- Organizační kultura
- Organizační atmosféra
- Styl vedení
- Organizační zdroje
- Organizační struktury a systémy včetně odměňování
Inovační rozvojová politika Tomáše Bati
- Člověk, jeho schopnosti, dovednosti a tvůrčí vybavenost jsou základní formou kapitálu.
- Efektivní využití všech pracovníků včetně zvýšené samostatnosti v rozhodovacích procesech a přejímáním odpovědnosti.
- Dominující orientace na zákazníka, jako tvůrce podnikové strategie.
- Integrace rozvoje podniku s rozvojem regionu po stránce hospodářského, politického i kulturního.
- Flexibilita a inovativnost výrobních systémů jako základ soutěžení na nejnáročnějších globálních trzích.
- Permanentní přejímání všech dostupných zkušeností, metod a praktik od těch nejlepších z celého světa.
- Pochopení smysluplnosti ztotožnění kategorie vlastník a zaměstnanec ve všech jejích aspektech.
- Nekompromisní využití základních principů morálky a etikety jako hybných sil úspěšného podniku a potažmo i celého podnikání.
Zdroj:VRÁBLÍK, Miroslav. KRCHOVÁ, Hana. HRAZDILOVÁ, Kateřina. Firemní inovační politika
Inovační firemní kultura (Pavel Švejda)
- Odstranění bariér mezi odděleními, obrana proti resortismu
- Ochota k horizontální a vertikální kooperaci
- Tolerance vůči riziku a neúspěchu
- Prostor pro kreativitu
- Pocit jistoty pro zaměstnance
- Všestranná komunikace a informace
- Důraz na doškolování a přeškolování pracovníků
- Podpora „šampiónů“ potřebných pro realizaci inovací
Podniková inovační politika
Vyjadřuje inovační orientaci. Někdy bývá také nazývána jako podniková filozofie. Vychází z podnikové vize, kterou rozpracovává a koriguje do podoby cílů. Cíle jsou ambiciózní a mají silný inovační náboj. Orientují se zpravidla na vytváření nových výrobků, na snížení nákladů nebo zdokonalení služeb.
Podniková inovační strategie
Úkolem strategie je konkretizovat cíle zakotvené v inovační politice pro jednotlivé činnosti zabezpečované podnikovými útvary.