Akorango: Pomáháme neziskovým projektům pomocí koučování
Koučování je dnes již standardní součástí byznys světa. V neziskovém sektoru se zatím tolik neprosadilo. Právě této výzvy si všiml tým projektu Akorango a rozhodl se to změnit a pustil se do podpory koučování pro neziskové projekty.
O čem váš projekt je?
Naším cílem je pomáhat komunitám dosahovat svých cílů za pomoci profesionálních koučů. Podporujeme skupiny lidí v tom, aby byly aktivní, nebály se jít do nových projektů a prosazovat věci, na něž by si třeba jako jednotlivci netroufli. Snažíme se o to, aby koučování sestoupilo z piedestalu „byznysové“ aktivity a začalo pomáhat širší veřejnosti. Pracujeme v několika směrech – v informování komunit o možnosti získat svého kouče, v informování koučů v možnosti pomáhat komunitám a kontaktujeme rovněž firmy, které mohou pomoci komunitám získat kouče na základě sponzorského daru. Komunity mají samozřejmě také možnost zaplatit si svého kouče i bez podpory, protože ceny, které jsou stanoveny pro tento typ koučování, jsou několikanásobně nižší, než je zvykem v podnikové sféře.
Kdo všechno patřil do vašeho týmu?
V týmu jsme celkem 3, Vendula Andrlová, Eliška Králová, Lucie Konečná. Spolu jsme založily neziskovku Akorango, které má podtitul Rozvojové Safari-učení se bez ohrádek a klecí. Lucka s Eliškou si před 2 lety založily na VŠE Klub koučinku, protože se chtěly o koučování víc dozvědět a všechny možnosti byly pro studenty absolutně nedostupné.
Jakým způsobem jste na takový nápad přišli?
Inspiračním zdrojem pro nás byly aktivity lidí na Novém Zélandu a v Norsku. Komunitní koučink se okrajově rozvíjí i ve Spojených státech a Velké Británii, většinou jako čistě dobročinná aktivita. My však chceme projekt pojmout jako „social business“, tedy trvale udržitelnou aktivitu, která na sebe bude dále nabalovat další partnery a příznivce. A protože díky koučování získávají lidé nové dovednosti, které jsou přenositelné dále, je naším snem, aby se „koučovací“ přístup, tedy schopnost stanovit si reálné cíle a postupy jak těchto cílů dosáhnout, stal běžnou součástí našeho života.
Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?
Jednoznačně najít vhodný social byznys model – tedy způsoby financování a marketingu. V každém případě jsme na začátku a další výzvy nás jednoznačně čekají…