Dobrehodnoceni.cz: Díky hodnocení makléřů jsou nákupy nemovitostí bezpečnější
Internet jako médium umožňuje hodnotit vše možné. Někdy však takové hodnocení může být velmi užitečné a vyhneme se tak nemalým problémům. Například při nákupu nemovitosti. Projekt Dobrehodnoceni.cz přináší hodnocení realitních makléřů. Jeho autorem je Jakub Vlček, který odpovídal na naše otázky.
V čem spočívá projekt Dobrehodnoceni.cz?
Dobrehodnoceni.cz je služba, která primárně na webu sdružuje reference a hodnocení klientů na realitní makléře. Realitním makléřům, pokud jsou pozitivně hodnoceni, tak pomáhá získávat nové klienty a klientům naopak pomáhá zorientovat se na realitním trhu a vybrat si spolehlivého a ověřeného realitního makléře. Součástí služby je také značka ověřeného makléře pro ty z makléřů, kteří obdrží potřebný počet kladných referencí. Jednoduše řečeno přinášíme větší bezpečí do obchodů na trhu s nemovitostmi.
Kdo všechno patří do Vašeho týmu?
S nápadem na tento projekt jsem přišel po diskuzi s několika realitními makléři a průzkumu trhu s nemovitostmi, který jsem dělal v rámci mé další pracovní činnosti. Základem je samozřejmě webové prostředí, které jsem jako normální IT uživatel nebyl schopen vytvořit a proto jsem nabral kolegu, který se věnuje programování a tvorbě webových stránek již několik let. S rozšířením služby přibyla do kolektivu ještě další kolegyně, která vytvořila smluvní podmínky, objednávku pro poskytování služeb a celý projekt vlastně hlídá z legislativního hlediska.
Jakým způsobem jste na takový nápad přišli?
Prvotní impuls byl ze strany samotných realitních makléřů. Na základě průzkumu trhu s nemovitostmi v Moravskoslezském kraji, který jsem prováděl pro jednu realitní kancelář, vyplynula tato potřeba přehlednějšího a bezpečnějšího trhu s nemovitosmi, a to ze strany makléře i klienta. Po nějaké době přemýšlení potom nápad dostal reálnou formu.
Co bylo na přípravě projektu nejtěžší?
Základním problémem bylo přesvědčit první makléře, aby se do služby dobrehodnoceni.cz registrovali. Jednalo se o novou záležitost, nikdo se nehrnul do toho být mezi prvními, kdo ji bude zkoušet. To je v podstatě problémem i dosud, i když se nám podařilo za necelé 3 měsíce získat 50 registrovaných makléřů, stále je vidět určitá nedůvěra v novou službu. Ta však postupně odpadá a již máme i několik makléřů, kteří v první fázi spolupráci odmítali.
Co byste doporučili ostatním, pokuh chtějí realizovat svůj nápad?
Dle mého názoru spoustu projektů vzniká z momentálního nápadu jeho autora, který se hned pustí do realizace, bez ohledu na ostatní okolnosti. Stačí však věnovat několik dní času a pokusit se ověřit si svůj nápad mezi potencionálními zákazníky. Není nic jednoduššího, než vyrazit se základní představou a jednoduchým dotazníkem do nejbližšího nákupního centra a zeptat se 20 lidí, jestli opravdu chtějí to, co jsem vymyslel a myslím si, že je to pravé.
Na čem pracujete teď?
V současné době jsme součástí startup akcelerátotu Greenlight, pořádaného Centrem Podpory Inovací, při VŠB-TUO v Ostravě. Spoustu času tedy trávíme zde a snažíme se naši službu stále rozvíjet. Kromě toho samozřejmě stále probíhá oslovování makléřů a propagace celé služby. Na nic jiného už nezbývá čas 🙂
Děkujeme za odpovědi a přejeme, ať se projekt daří dále rozvíjet.