Zpátky na rozcestník
Faktory podporující kreativní týmovou spolupráci (Franková)
- Vnitřně motivující týmový úkol
- Vysoká úroveň vnějších požadavků
- Kreativní a inovativní členové týmu
- Diverzita dovedností a předpokladů
- Organizační odměny za kreativitu a inovace
- Ovzduší vzdělání a rozvoje
- Ovzduší pro kreativitu a inovace
- Stanovení týmových standardů pro kreativitu a inovace
- Povzbuzování reflexity
- Týmové vedení a styl vedení povzbuzující kreativitu a inovace
- Konstruktivní zvládání konfliktů a nesouhlasu uvnitř týmů
- Přemostění napříč týmy
Inovační role (Adair):
Tvůrčí myslitel – Má schopnost vytvářet nové myšlenky, zvláště pak ty, které doposud nejsou známé.
Zlepšovatel – Může zavést anebo přijít na trh s něčím novým nebo s něčím, co se jako nové prezentuje.
Vynálezce – Přichází s novými cíli, které mají obchodní potenciál, často kombinuje roli tvůrčího myslitele a zlepšovatele.
Podnikatel – Formuluje či získává myšlenky a transformuje je do obchodní reality. Často pro tyto potřeby řídí lidi.
Interní firemní podnikatel – Přebírá praktickou zodpovědnost za tvorbu inovací ve všech typech organizací. Může být jak tvůrcem, tak vynálezcem. Zjišťuje, jakým způsobem lze proměnit myšlenku ve výnosnou realitu.
Přeborník – Vybírá myšlenky, které nemusejí být nezbytně jeho, a využívá je a implementuje v praxi.
Sponzor – Zajišťuje potřebnou podporu pro nové myšlenky. Obvykle je to vedoucí pracovník, který v myšlenku věří a ovlivňuje klíčové osoby, aby myšlence zprůchodnily ceslu a odstranily případné překážky při její realizaci.