Jak začít podnikat když mi chybí nápad
Častou otázkou pro začínající podnikatele bývá výběr podnikatelského záměru. Kolem sebe zpravidla vidíme řadu užitečných příkladů rozběhlých firem, ale jakým způsobem najít ideální nápad právě pro nás? A kde lze hledat inspiraci, když netušíme, o co přesně by měli naši potenciální zákazníci zájem?
Hledejte svůj nápad v zahraničí
Než založil internetový podnikatel Tomáš Čupr slavný Slevomat.cz, vyrazil za prací a zkušenostmi do Velké Británie. Tomáš Baťa se kdysi šel inspirovat pro své podnikání do USA. Není náhodou, že velcí podnikatelé najdou svůj směr či nové nápady ve zcela jiném prostředí.
Nápad na spojení drinku v kavárně či hospodě pomocí platformy Rupert vznikl například na Bali. „Nápad se mi urodil v hlavě při studijním pobytu v Indonésii, kdy jsem zrovna cestoval na skútru po Bali a jeden večer popíjel pivo na terase jednoho surfcampu. Z Bali jsem si dovezl několik dalších nápadů, po návratu do Čech jsem ale měl dost velké problémy se znovu naladit na místní vlnu a přemýšlel zase o cestě do zahraničí. Nakonec jsem se ale rozhodl zůstat a věci, které mi tu vadily, se snažil pomalu měnit, ať už přímo u sebe nebo ve svém okolí. Proto je i celý projekt Rupert založen na lokálním principu. Věřím totiž, že většinou se řešení nějakého problému nachází nedaleko, nebo dokonce přímo na konci vlastního krku.“
Buďte lepší než konkurence
Jednou z osvědčených cest, jak se v konkurenci prosadit se svým vlastním nápadem je snažit se být jednoduše lepší než stávající konkurence. Zamyslete se, podle čeho si zákazníci určitou službu nebo výrobek vybírají a co je pro ně nejdůležitější. Zpravidla zjistíte, že to bývá rychlost a kvalita. Sázka na čas vám v dnešní aktivity přehlcené době může vyjít. Zkuste proto například vymyslet způsob, jak tu samou službu jako konkurence zvládnete za poloviční čas.
Najděte si svůj nový segment
Mezi další cesty jak porazit konkurenci v tradičním zavedeném byznysu patří výběr specifické z jistého úhlu netypické cílové skupiny. Nákup poznávacího či pobytového zájezdu byl po desetiletí zpravidla záležitostí střední generace. Klišé šetřivého seniora, který tráví svůj čas pouze na chalupě, však přestává platit. Toho si všimla například cestovní kancelář Delfin Travel a zaměřila se se svými zájezdy přímo na skupinu seniorů.
Pokud vás láká podnikání a stále nevíte jak najít svůj podnikatelský nápad, zeptejte se na své dotazy odborníka. Akcelerátor Mámnápad.cz také pomáhá na svět projektům, které jsou již v pokročilé fázi rozpracování.