Magic Animal – pro milovníky zvířat něco neodolatelného
Barbora Znoj Novotná nejen miluje zvířata, ale navíc krásně maluje. Když se to skloubí dohromady, jsou tu textilie pod značkou Magic Animal, která získala 2. místo v T-Mobile Rozjezdech pro Jihočeský kraj.
Jak jste přišla ke svému podnikání?
Jako slepý k houslím 🙂 Projekt Magic Animal vznikal postupně. Na počátku stál jeden obraz, který jsem namalovala, vyfotila na sociální síť a během 5 minut byl prodaný. Pak přišly na základě poptávky další a další obrazy, ale cítila jsem potřebu to posunout někam dál. Uvědomovala jsem si, že moje tvorba se lidem líbí, ale ne každý si může dovolit koupit si originální obraz za 2 500 Kč a více, a tak jsem se pustila i do tvorby grafických podkladů pro trička. A protože ráda spojuji příjemné s užitečným, dala jsem tomu dobročinný přesah, a tudíž 100 Kč z každého prodaného trička putuje na podporu nemocných a opuštěných zvířat. Za pár stovek tak může mít každý své kouzelné zvíře na tričku, a ještě ho na srdci zahřeje pocit z dobrého skutku.
Proč Vás zvířata nabíjí energií?
Tak to je dobrá otázka a zkusím se jich na to zeptat, proč to dělají 🙂 Přestože i my jsme vlastně zvířata, tak jsme se jako živočišný druh vydali úplně jinou cestou, vlastně bych řekla, že jsme se trochu vymkli kontrole. A naopak se snažíme sami převzít kontrolu nad vším živým i neživým, jsme zkrátka páni tvorstva, kteří na ostatní živé tvory shlíží z vrchu a někdy je i přehlíží. Já to mám jinak už od útlého dětství. Nikdy jsem si nepřipadala nadřazena nad ostatními živými tvory, zvířat si velice vážím a obdivuji jejich krásu a vlastnosti. Především zvířata nelžou, nejsou zbytečně krutá, zlá ani falešná, nevykořisťují a neničí naši planetu jen z podstaty své existence, jako to dělá náš druh. Zvířata zkrátka fungují tak, jak živý tvor fungovat má, a to je důvod, proč je mi v jejich přítomnosti dobře a proč mě naplňují klidem. Jednoduchost, dokonalost, harmonie a čistota, to jsou ta slova, která asi nejlépe vystihují mé vnímání zvířat. A mají ještě jednu úžasnou vlastnost, dokáží z každého udělat lepšího člověka, pokud si je pustí k tělu. V mnohém bychom se od nich mohli učit, nebo si spíš připomenout to, co jsme dřív uměli a dávno v průběhu evoluce zapomněli. Ale nechci, aby to vyznělo, že nemám ráda lidi, tak to není. Lidi mám ráda, na světě je spousta skvělých lidí. S lidstvem ale trochu problém mám.
Bylo zpočátku těžké rozjet vlastní podnikání, nebo jste žádné překážky nezaznamenala?
Stále jsem vlastně na počátku a překážek je celá řada. Vlastně mám pocit, že se potácím od překážky k překážce. Když jednu zdolám, objeví se další a ještě větší. Mým největším problémem je ale nedostatek času. Tvorba obrazů a grafických podkladů pro mé produkty je časově velice náročná. A do toho vyřizování objednávek, komunikace se zákazníky, správa webu a sociálních sítí, balení a odesílání zboží a evidence příspěvků pro jednotlivé neziskové organizace, kterým pomáháme, a k tomu ještě zaměstnání na plný úvazek, protože Magic Animal mám jako vedlejšák… na jednoho člověka je toho moc. Ale dokud nebudu mít na e-shopu širší sortiment, tak si nebudu moci dovolit brigádníka na výpomoc. Takže jsem stále ve stadiu rozjíždění a je to těžké. Ale jak se říká, bez práce nejsou koláče, a tak je potřeba zatnout zuby a ještě nějakou dobu nepolevovat 🙂
Proč si myslíte, že jste uspěla v T-Mobile Rozjezdech?
To je jednoduché. Protože má projekt Magic Animal potenciál uspět na trhu, a navíc pomoci dobré věci. Za rok 2020 se nám podařilo podpořit nemocné a opuštěné psy částkou 10 600 Kč a to není špatné na to, že je projekt opravdu v plenkách. Troufám si říci, že je reálné toto číslo v následujících letech přinejmenším zdesetinásobit. Nyní mám na e-shopu zastoupena trička s šesti psími plemeny, ráda bych obsáhla cca stovku. A kromě triček a polštářů, které mají také úspěch, je teď v procesu přípravy něco opravdu velkého a zatím tajného, ale bude to bomba a moc se na to těším 🙂
Na webu píšete, že je o Vaše produkty zájem i v zahraničí? Proč to tak podle Vás je?
Moje produkty jsou prostě pěkné 😀 Ne, jde hlavně o to, že je každý produkt velmi konkrétně zacílený na určitou úzkou skupinu lidí, například na chovatele a milovníky psího plemena. A chovatel kokršpanělů z Británie, z Čech i ze Španělska… ono se to zas tak moc neliší. I já mám diagnózu „chovatel“, takže vlastně vymýšlím to, co mě samotné na trhu chybí, a velká část jiných chovatelů a milovníků psů to má podobně jako já. Navíc mám slušně zmapovaný i trh s podobným sortimentem v zahraničí a spojení výtvarného umění a motivů zvířat, jak se snoubí v Magic Animal, jsem nepotkala ani doma, ani v zahraničí.
Foto: Lucie Filipová