Otočeno.cz inovuje prezentaci výrobků v e-shopech
Důkazem, že i přes skvělou technologii musíte dokázat přesvědčit o benefitech své zákazníky, je i služba Otočeno.cz. Tým kolem Kryštofa Kostrouna zvyšuje konverze e-shopům pomocí 360° vizualizací výrobků. Jak si s technologií poradil a kam chtějí svůj startup směřovat?
O čem váš projekt je?
Věnujeme se zpracování produktů tak, aby si je mohli lidé na internetu prohlédnout ze všech stran. Naše služba je známá pod pojmem 360° fotka. V praxi to znamená, že zákazník může pohybem myši, nebo prstu po obrazovce otáčet například kočárkem dokola, či pohybem nahoru a dolu rozepínat batoh. Pokud si zákazník může produkt prohlédnout, přiblížit v jakémkoliv úhlu a navíc ve svém tempu, ulehčí si rozhodování. Snáz si výrobek představí a vidí všechny benefity, nebo naopak nedokonalosti. E-shopům, které využívají interaktivní zobrazení svých výrobků, rostou konverze o desítky procent a naopak jim výrazně klesá počet vráceného zboží. Například značky jako spotřebiče Whirlpool, nebo batohy Braasi, se kterými jsme spolupracovali, by mohly odpovědět za nás.
Kdo všechno patří do vašeho týmu?
Tým začínal na třech lidech a postupně se rozrůstá. V současné chvíli má Otoečno.cz 6 členů + externisty z řad fotografů, grafiků, kteří řeší postprodukci a v zádech má oporu dvacetičlenného týmu agentury EverWhere. Do týmu bychom měli vlastně počítat i vývojáře, kteří nám pomáhali s vlastním softwarem, který jsme vyvíjeli do současné podoby.
Jakým způsobem jste na takový nápad přišli?
Tato technologie je v USA rozšířená a my ji chtěli vylepšit a dostat na evropský trh. Zároveň jsme chtěli inovovat a nabídnout zdejšímu trhu něco, co jiní nabídnout nemohou. Nápad a teorie mnohdy nejsou všechno, proto jsme se spojili s fotografem Janem Kaslem, který perfektně zapadl do skládačky jménem Otočeno.cz. Máme rozdělené úlohy, ale zároveň se doplňujeme, tím se projekt rozjel.
Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?
Nebylo ani tak těžké software připravit, ale dostat samotnou službu do provozu, realizovat první zakázky s prvními klienty. Vše jsme měli perfektně vymyšlené, technicky jsme přesně věděli jak by měl software fungovat, věděli jsme jaký benefit nabízíme zákazníkům, majitelům e-shopů a webů s ukázkami produktů, ale říct si, že takto je software připraven, že už nepotřebuje nic dalšího a přesvědčit první zákazníky nebylo jednoduché.
Co byste doporučili ostatním, pokud chtějí realizovat svůj nápad?
Tím navazuji na předchozí odpověď, naučili jsme se a sdílíme jednu ohromnou zkušenost: „release quickly and get feedback.“ Rychle spusťte co máte s získejte zpětnou vazbu, na základě těchto potřeb vyvíjejte dál a až pak doplňujte další funkce, dostaňte se na trh co nejdříve. Další velká rada, kterou jsme se spuštěním a prvním rokem naučili je: „musíte mít nejen skvělý produkt a skvělý tým, ale musíte umět službu prodat, mít co nejdříve relevantní argumenty a tvrdá data. A nepolevit.“
Na čem pracujete teď?
Zobrazení 360° se rychle dostává do trhu a tak pracujeme na nových formátech zobrazení. Obecně produktová fotografie je vizuální platforma, prostřednictvím které komunikujete se svým zákazníkem a předáváte mu informace o produktu, proporcích, textuře, materiálu, funkčnosti. Je mnoho cest, jak zvýšit prodeje výrobku na základě jeho zobrazení online. Formáty se kterými pracujeme je cinemagraph, animace, zasazení produktu do reálného prostředí, nebo kombinace různých z nich. Sami rádi doporučíme zákazníkovi co funguje.
Kde se vidíte za pár let?
Opět navážu na poslední odpověď. Neustále se snažíme zákazníkovi nabízet funkční řešení, zobrazení, případně celou kampaň postavenou na vizuálním zachycení produktu. Dokážeme si představit, že máme na starosti celý proces od zadání, přes kreativu, celé vizuální zpracování, až po doporučení použití vizuálů na různých formátech.
Děkujeme za odpovědi a přejeme, ať se daří Otočeno.cz dále rozvíjet.
Foto: Pavel Horák