Pět kroků na podporu kreativity v každé firmě
Stát v dnešním světě v čele fungující a přední firmy je ve světě obchodu pomalu větším úspěchem než takovou společnost založit takzvaně z ničeho. Za takovým úspěchem se nejčastěji skrývá skupina odhodlaných lidí na správném místě, a zejména jedinečný přístup k firmě a jejím zaměstnancům s velkým důrazem na podporu kreativity v pracovním prostředí. Kreativita je totiž jedním z nejdůležitějších základů dobře fungující společnosti, která má v současnosti jakékoliv ambice na další profesionální posun a inovace. Právě proto vám v tomto článku přinášíme 5 jednoduchých, ale i náročnějších kroků, jak rozvíjet tento přístup ve vašich firmách.
1 . Motivujte
Nezapomínejte, že nejlepší zaměstnanec je motivovaný zaměstnanec. Jak se říká: „Jeden motivovaný vůl překoná tři apatické génie.“ Navazujte pozitivní vztahy se zaměstnanci, zjistěte si, co je zajímá a baví a hlavně, co je motivuje. Na někoho platí jen zvýšení platu, pro někoho to ale mohou být klidně dny volna navíc nebo jakékoliv různé benefity od vstupenek do fitka až po lístky na koncert.
2. Dbejte na názory zaměstnanců
Nezatracujte každý na první pohled netradiční nápad dříve, než nad ním seriózně zapřemýšlíte. Někdy se totiž z toho největšího extrému mohou vyklubat ty nejlepší nápady. Navíc pokud člověka s jedním špatným nápadem pošlete pryč s negativní reakcí, je možné, že už sám od sebe nikdy se žádným novým nápadem nepřijde.
3. Brainstorming
Pokud nevíte, o co jde, okamžitě si to nastudujte a začněte praktikovat. V ideálním případě se zkuste řídit pravidly brainstormingu i během každodenních aktivit ve firmě. Nereagujte negativně na nápady a dejte kreativnímu smýšlení volný průběh. Vymezte si čas a vytvořte vhodné podmínky pro brainstorming a výsledky se určitě dostaví.
4. Myslete i na sebe
Jste nedělitelnou součástí firmy, a proto se snažte podporovat i vlastní kreativitu. Noste s sebou poznámkový blok nebo použijte aplikaci v telefonu, která vám umožní kdykoliv a rychle zapisovat všechny vaše nápady. Díky tomuto kroku se už nikdy nestane, že byste litovali, že jste si ten „milionový“ nápad někam nezapsali.
5. Přestávky
Žádný člověk není stroj, který dokáže pracovat bez přestávky. Pokud vás tlačí termín, ale vidíte, že nové nápady přicházejí velmi pomalu, určitě myslete i na přestávky. Otevřete okna v kanceláři nebo se běžte projít na čerstvý vzduch. Pokud nezabere ani přestávka, je nejvyšší čas skončit a v práci pokračovat, až když budou zaměstnanci opět při smyslech.
Tento článek vznikl ve spolupráci s firmou MEDCOM, odborníkem z odvětví vybavení prodejen.
Autor: Peter Nagy
Image courtesy of AKARAKINGDOMS / FreeDigitalPhotos.net.