Podnikatelský úspěch nezačíná založením firmy, ale touhou něco změnit
Online aplikace, která řeší situaci s plýtváním nespotřebovaného jídla nebo start-up, jehož cílem je vyvinout maso laboratorně. Oba projekty jsou již nyní v hledáčku investorů, oba spojuje stejná myšlenka – změnit svět k lepšímu. Podle zakladatele Facebooku Marka Zuckerberga je předpokladem podnikatelského úspěchu právě touha něco změnit. Pro všechny nadšence s podnikatelským nápadem a touhou „dělat věci jinak“ otevírá Středočeské inovační centrum (SIC) druhé kolo poradensko-vzdělávacího workshopu SIC LAB.
Stále častěji se hovoří o start-upech, které vyplňují mezery na trhu nebo nahrazují zaniklé společnosti. Ne vždy však přicházejí s kompletně novou službou nebo produktem – často se jim daří „pouze“ měnit zastaralé metody a přinášet efektivnější řešení. Nastupuje dynamická éra inovací, v souvislosti se změnami ve společnosti a s technologickým rozvojem roste počet podnikatelských příležitostí a inovace se stávají středobodem firemních strategií. Roste zájem o podnikání, za kterým stojí hlavně optimistický vývoj domácí ekonomiky, nastupující mladá generace a proměňující se představy o způsobu pracovního uplatnění (stále více lidí dává přednost podnikání před životem v korporátním prostředí). I díky tomu se vytváří ideální podmínky pro komercializaci nových myšlenek. Podpoře začínajících podnikatelů, ale také navazování kontaktů mezi subjekty z oblasti vědy, výzkumu a inovačního podnikání se věnují tzv. inovační centra.
„Podnikatelské prostředí ve Středočeském kraji je dynamické a má dlouhou tradici – region je druhý v počtu nově vzniklých společností. Jen za loňský rok jich přibylo téměř 10 000 tisíc,“ vysvětluje Ivo Říha, ředitel Středočeského inovačního centra, a dodává. „I z těchto důvodů přicházíme s projektem SIC LAB pro všechny zájemce s podnikatelským nápadem, kteří mají chuť něco změnit a nebojí se jít s kůží na trh.“
Na rozdíl od jiných programů pro start-upisty je SIC LAB jedním z mála projektů, který pracuje s podnikatelským nápadem v jeho prvotní fázi ještě před založením firmy a získáním prvních zákazníků. Navíc spojuje praktickou i realizační část – své domněnky a předpoklady budou účastníci během 10 týdnů ověřovat se skutečnými zákazníky, čímž se významně posunou ve vývoji svého podnikatelského záměru. Pod rukama špičkových mentorů z vrcholového managementu zjistí, zda má jejich podnikatelský nápad reálnou šanci uspět na trhu. Pokud se potvrdí, že zákazníci by o jejich produkt a službu měli zájem, budou moci oslovit potenciální investory již na půdě SIC.
„SIC LAB nám dal příležitost naučit se pracovat jako tým,“ říká Tomáš Mann, jeden z účastníků předchozího běhu. „Na jednu stranu se více bojíme neúspěchu, cesta se zdá být těžší, ale získali jsme zcela jiný pohled na věc. Oproti začátku nyní zvažujeme neskončit jen u prototypu technologie. Dodalo nám to odvahu jít dál.“
Registrace zájemců potrvá do 30. 9. Více na webu SIC.
Zdroj: TZ SIC