Představujeme CityZen: Oděvy z chytrých látek

 Představujeme CityZen: Oděvy z chytrých látek

Projekt třech tatínků, kteří nechali svou práci prací a pustili se do vlastního podnikání. O jejich speciálních oděvech, o tom, jak bylo těžké začít a co vše mají v plánu, se s námi podělil Pavel Hrstka.

O čem váš projekt je?
Vymysleli jsme speciální úpravu oděvů, díky které získávají několik zajímavých vlastností. Tou nejzajímavější je, že na oděvu není vidět pot. Vnitřní strana saje pot, aby tělo bylo v suchu, a úprava zajistí, že tato vlhkost není vidět na povrchu. Vnější strana trička, s kterými jsme začali, je voděodolná, takže po triku steče v podstatě každá tekutina. Takže pokud se polijete kávou nebo vínem, nebude to na vás vidět. Zákazníci nám píšou, že na ně ukápla hořčice nebo kečup a utřeli to ubrouskem a nebylo nic vidět.

Kdo všechno patřil do vašeho týmu?
Říká se: „Jeden je málo, dva jsou moc.“ Tak proto jsme tři tátové z Chrudimi a výborně se doplňujeme, protože jsme každý jiný. René Němeček je textilák, Martin Burkoň je finančník a Pavel Hrstka je strojař. Role máme rozdělené tak, že Renda odpovídá za výrobu a expanzi za hranice, Martin dozoruje finance a já mám na starost marketing a obchod. Rozhodování ve třech je jednodušší než ve dvou, jde o větší počet hlasů.

Jakým způsobem jste na takový nápad přišli?
To je na dlouhé vyprávění, neboť je to už mnoho let dozadu. Renda měl ambice obnovit slávu českého textilu a upeklo se to u piva. Nebylo to jednoduché a drhlo to na mnoha frontách, a to zejména díky tomu, že každý chodí do své práce, která živí jeho a rodinu, a ve zbytku času se věnujete nápadu, co máte v hlavě.

Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?
Střihy a barvy, to bylo peklo. Ani jeden tomu nerozumíme a trika jsme vymýšleli kompletně sami, neboť jsme chtěli ušetřit. A pak bylo těžké rozhodnutí nechat všeho a věnovat se pouze našemu projektu. Najít odvahu zariskovat a věřit na 99 %, že to, co jste vymyslel, má budoucnost a má smysl věnovat tomu 100 % své pracovní energie.

Co byste doporučili ostatním, pokud chtějí realizovat svůj nápad?
Nejsem specialista na nápady, i když v hlavě jich mám několik, jen není čas se jim věnovat. Někde jsem zaslechl, že nápad je 10 % úspěchu a 90 % je dřina. S tím musím jenom souhlasit. Mnoho lidí nemluví o svých nápadech z obavy, že mu ho někdo ukradne, ale tím se ochuzuje o mnoho zpětné vazby ještě před tím, než začne investovat svůj čas a peníze do realizace. Takže doporučení: Hovořte o svých nápadech s lidmi, co váš nápad mohou obohatit svými názory a myšlenkami. Rozhodně ale nedoporučuji brát na 100 % názor vašich blízkých a rodinných příslušníků. Znám několik projektů, které se konzultovaly jen s blízkými a skončily všechny špatně. Málo nejbližších „má koule“ vám do očí říct, že to je blbost. Pro ně je jednodušší říct, že to je skvělý nápad, běž do toho.

Na čem pracujete teď?
Odpověď je na několik stránek. Jsme pořád na začátku a je před námi hromada práce. Ale jsme o velký kus dál a nemůžeme dělat všechno stylem, že si vyhrneme rukávy a jdeme to udělat. Externí zdroje práce stojí peníze, ale získáváte čas a často i vyšší kvalitu, než když si to děláme sami.
Konkrétně pracujeme na výrobě triček, neboť jsme nečekali tak velký zájem a jsme v tričkách vyprodaní.
Dále makáme na prvních dámských trikách a obecně na rozšiřování sortimentu. A to jak z pohledu barev, tak z pohledu dalších produktů. Výroba trvá 3 – 6 měsíců podle kapacity výroby našich partnerů, tak je to náročné na plánování.
Připravujeme se na Vánoce, které jsou obchodně zajímavé pro všechny obchodníky, začínáme pracovat na byznys plánu na následující tři roky, rozmýšlíme, jak uchopit expanzi, před spadnutím je otevření e-shopu pro Slovensko, hledáme „někoho“, kdo nám navrhne nový obal atd. Je toho opravdu hodně.

Děkujeme za rozhovor a přejeme mnoho úspěchů.

Čtenáři Mámnápad.cz mohou využít slevu 15 % s platností do 30. září 2019. Stačí navštívit webové stránky CityZen, vybrat si a do objednávky vložit slevový kód: mamnapad.

Foto: Jaromír Zajíček

Related post

Leave a Reply

MámNapad.cz