Představujeme startup BrandCloud, cloudovou aplikaci pro ukládání marketingových materiálů
Řada úspěšných technologických startupů vznikla z nástrojů, které si člověk nejprve vytvořil sám pro sebe. Podobným způsobem byla vyvinuta aplikace pro ukládání a sdílení propagačních materiálů pro marketingové agentury a grafická studia BrandCloud. K projektu jsme položili pár otázek spolumajiteli firmy Karlovi Drašnarovi.
O čem váš projekt je?
Projekt BrandCloud je o novém přístupu ke sdílení informací a souborů. V době, kdy většina zpráv a příloh zasílaných e-mailem končí nedočtené a nepoužité je potřeba ve firemním sektoru začít uvažovat jinak. To samé platí o spolupráci s obchodními partnery. BrandCloud slouží jako jednotný spolehlivý zdroj, přístupný kdykoliv a odkudkoliv. V marketingu se BrandCloud používá jako on-line manuál firemní identity a jednotného vizuálního stylu. Umožňuje uchovávat a sdílet z jednoho místa všechny propagační materiály, kampaně, webové bannery, šablony, instore koncepty a tiskové zprávy. Podporuje také vzory kancelářských šablon (Word, PowerPoint, Excel).
Kdo všechno patřil do vašeho týmu?
Základní tým tvořili lidé ze Studia Najbrt a agentury La Taupe. Dnes už je BrandCloud samostatná společnost, ale podpora původních tvůrců zůstala zachovaná. Nově se na aplikaci podílí tým ze společnosti Altron Business Solutions.
Jakým způsobem jste na takový nápad přišli?
Potřebovali jsme přijít na způsob, jak zákazníkům předávat v jednom prostředí nejenom soubory, ale také průvodní informace, náhledy a návody. Konkrétně šlo o manuály firemní identity a marketinkové materiály. Jakousi kombinaci webové stránky, úložiště a informačního portálu. Navíc se tento požadavek stále opakoval a začalo být jasné, že to je možné vyřešit specializovanou aplikací.
Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?
Vyvarovat se složitému uživatelskému rozhraní a funkcím, které nesouviseli s hlavním účelem aplikace. A pak taky zajistit pokračování projektu po počáteční vlně nadšení a první zpětné odezvě z širšího trhu.
Co byste doporučili ostatním, pokud chtějí realizovat svůj nápad?
Důležité je odhodlání spojené s přesvědčením, že dokážete přinést uživatelům něco, co jim usnadní život. Zajímavé je podívat se, jestli někdo již řeší podobný problém a jak se k němu postavil. V neposlední řadě je dobré vyhodnotit si potenciál trhu a kolik budou schopní vaši budoucí zákazníci ochotní za vyřešení existujícího problému zaplatit. K nezaplacení je pohled někoho nezávislého, nebo nejlépe zástupce potenciálního investora.
Na čem pracujete teď?
Nyní se věnujeme rozšíření obchodního týmu a nastavení souvisejících procesů. A taky dalšímu vývoji našich unikátních funkcí. Každý měsíc přidáme tři až čtyři vylepšení, které denně šetří lidem další minuty, které si pak můžou užít jinak.
Děkujeme za odpovědi a přejeme, ať se aplikaci daří dále rozvíjet.