Představujeme startup smitio, platformu pro zprostředkování IT specialistů
Sehnat IT odborníky do projektů je stále obtížnější. Vedle projektů jako například Jobstack.it se tuto bariéru pokouší prolomit nový projekt smitio.
Co je vlastně smitio?
Smitio je online kariérní platforma, která bez prostředníků propojuje IT specialisty a jejich budoucí projektový tým. Na smitiu mohou firmy prezentovat konkrétní IT projekty a pokud specialisté najdou takový, který je zaujme, mohou napsat přímo svému budoucímu šéfovi. V praxi chceme zkrátit cestu IT specialisty k novým projektům a výzvám tím, že se nemusí bavit s headhuntery, ale baví se přímo s hiring managerem a všechny důležité informace najde už na smitiu. V reálu se je dozvídá až někdy na 3 kole pohovoru. Zároveň chceme firmám umožnit mnohem rychleji a levněji doplňovat nové členy do jejich projektových týmů a tím dál rozvíjet jejich byznys.
Kdo všechno patřil do vašeho týmu?
Na začátku jsme stáli dva, Radoslav Pittner a Marek Bureš. Rado jako člověk se zkušenostmi z oblasti HR a Marek jako IT specialista a projektový manažer. Na návrhu smitia s námi pak spolupracoval ještě UX designér. Pár externistů jsme také potřebovali na vytvoření identity a brandu. V tuto chvíli už je nás víc, k vývojářům přibyl i tester a account manažer.
Jakým způsobem jste na takový nápad přišli?
Rado se dlouhodobě věnoval oblasti náboru a vedl vývoj aplikace JobCheckin, která propojovala univerzitní studenty se zaměstnavateli a byla vytvořená na základě podobných portálů v USA. Marek na druhou stranu hledal do svého týmu IT specialisty a sám oslovoval vhodné kandidáty, ale jejich sourcing mu zabíral příliš mnoho času. Tak jsme to dali dohromady a společně jsme dali dohromady návrh smitia – produktu, který stojí na přímém propojení manažera s kandidátem a dál staví na tom, co IT specialisté skutečně potřebují vědět, aby při vybírání správné nabídky neztráceli čas.
Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?
Měli jsme spoustu cest, po kterých jsme se mohli vydat. Měli jsme za cíl přijít na trh s MVP (minimum viable product), což znamenalo, že nemůžeme zhmotnit všechny naše nápady hned v začátku. Nakonec bylo nejtěžší vhodně osekat všechny možnosti, abychom vytvořili MVP. To úsilí se nám ale vyplatilo a teď máme dobrý úvodní produkt a také vizi, kam smitio chceme směřovat a jak jej dál posouvat a rozvíjet.
Co byste doporučili ostatním, pokud chtějí realizovat svůj nápad?
Jsou dva faktory, na které jsme mysleli hned od začátku a které se nám vyplácejí. V první řadě jsme si vytvořili pevnou vizi a definovali to, co chceme na trh přinést. To nám umožnilo se soustředit na věci, které jsou skutečně důležité a neztrácet čas zbytečnostmi. Také jsme se snažili naši vizi co nejrychleji proměnit v produkt a uvést jej na trh, protože ten velmi rychle ukáže, jestli je vize životaschopná a na co je potřeba se zaměřit. Myslím, že tyto dva kroky může doporučit komukoliv, kdo chce svůj nápad vidět růst a fungovat.
Na čem pracujete teď?
V tuto chvíli je pro nás klíčové získat co nejvíce uživatelů jak ze strany IT specialistů, tak firem, abychom mohli sbírat zpětnou vazbu a dál jej vyvíjeli, aby jim co nejvíce vyhovoval. S tím se samozřejmě pojí celá řada marketingových a obchodních aktivit. Dobrá zpráva je, že podle úvodních čísel jsme se se smitiem trefili do černého a množství uživatelů a firem, kteří nás používají velmi rychle roste. Je vidět, že ajťáky už neustálé headhunterské spamování nebaví.
Děkujeme za odpovědi a přejeme, ať smitio úspěšně roste.