Představujeme startup Twisto: Plaťte za zboží až po vyzkoušení
Chcete si něco koupit přes internet, ale nejste si například u oblečení jisti velikostí? Právě na tento problém cílí nová služba Twisto.cz. O tom jak projekt vypadá a kde realizační tým bral inspiraci si můžete přečíst v našem dalším rozhovoru.
O čem Twisto.cz je?
Twisto.cz je novou platební službou, která přenáší výhody nakupování v kamenných obchodech do prostředí e-shopů. Zákazník má při využití Twisto.cz možnost obdržet zboží, prohlédnout si jej a zaplatit až ve chvíli, kdy ví, že mu zboží vyhovuje. E-shop nic neriskuje, protože za zboží mu platíme ihned v době objednávky. Riziko nezaplacení zákazníkem neseme my, proto jsme vyvinuli unikátní vyhodnocovací algoritmus, který rozpozná poctivé zákazníky a objednávku jim umožní. E-shopům Twisto.cz nabízí nástroj pro zvyšování konverzního poměru až o 20 %. Při správném uchopení komunikace ze strany e-shopu se Twisto.cz stává značnou konkurenční výhodou a efektivním marketingovým nástrojem.
Kdo všechno patřil do vašeho týmu?
V současné době je v týmu 13 lidí. Zaměřujeme se na technologickou inovaci, a tak máme v týmu hodně vývojářů, kteří každým dnem Twisto.cz vylepšují jak pro koncové zákazníky, tak i eshopy. Zbytek týmu tvoří obchod, produkt + marketing, risk management a zákaznická podpora. Jsme tým mladých lidi a rádi přijmeme nové talenty do týmu. V případě, že se někdo chce stát součástí revoluce českého košíku a plateb online, tak ať nám neváhá napsat na [email protected]
Jakým způsobem jste na takový nápad přišli?
Rádi se inspirujeme z úspěšných modelů v zahraničí. Podobný koncept existuje v západní Evropě – švédská služba Klarna, v USA zase služba Bill Me Later od PayPalu. Rozhodli jsme se tak službu maximálně přizpůsobit specifikacím českého trhu. Ze zahraničí víme, že podobný typ platební služby se může podílet na e-commerce trhu až 30 procenty. Stejné ambice máme i u nás, protože Twisto.cz je v zásadě značně vylepšená dobírka, kterou vidíme jako archaický přežitek 90tých let. A právě dobírka je stále nejpoužívanější platební metodou na českém e-commerce trhu. To je něco, co chceme dlouhodobě změnit, a naučit lidi nakupovat pohodlněji a bezpečněji online.
Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?
Vyrovnat se s typickým negativismem „to přece nebude fungovat u nás v České republice“, ale to podobné bylo i při startu Slevomatu před několika lety… takže jsme to brali s nadsázkou. Oproti zlým jazykům se nám ale daří relativně rychle rozšiřovat Twisto.cz mezi e-shopy a koncové zákazníky, což považujeme za úspěch.
Co byste doporučili ostatním, pokud chtějí realizovat svůj nápad?
Důkladně analyzovat český trh a jestli to je dobrý „fit“ – řeší moje služba nějaký problém na trhu, bude o ní reálný zájem? Pokud chtějí přinést řešení, které funguje v zahraničí, nemohou se spolehnout pouze na copy&paste. Český trh je velmi specifický a je nutno mu projekty a služby přizpůsobovat jako se to například povedlo Slevomatu nebo DameJidlo.cz. Hlavní je se nebát zkoušet nové věci, jít proti konvencím a statusu quo, takhle se reálně můžeme posunout dál v inovacích a přinášením nových služeb do ČR.
Na čem pracujete teď?
Stále se snažíme vylepšit, práce je jak na kostele a jediné co nás limituje je počet hodin a počet dnů v týdnu. Máme před sebou ještě pořádný kus cesty. Bavíme se s velkými e-shopy, které pomalu zjišťují, že naše řešení může být i pro ně přínosné. V rámci Twisto.cz připravujeme službu našeptávače adres, kterou nabídneme spolupracujícím e-shopům. Toto řešení má velký potenciál zvýšit e-shopům míru úspěšně dokončených objednávek v košíku. Nově jsme začali nabízet zákazníkům službu, kdy v den splatnosti faktury mohou buďto zaplatit celou částku, nebo si prodloužit splatnost faktury o 30 dní za fixní cenu 39Kč. Vždy se snažíme najít cesty, jak vyjít maximálně vstříc našim zákazníkům a zpříjemnit jim tak nákup online, jako kdyby nakupovali v kamenné prodejně.
Nakupování online je zábava, platby jsou otravné – tohle se snažíme změnit!
Děkuji za odpovědi a přejeme, ať se projektu daří.