Škola designu vychovává nové návrháře interiéru online
Design interiéru je velmi specifický segment. A právě na něj se zaměřila původně sama designérka Jana Pěkná se vzdělávacími kurzy. A uspěla. V rozhovoru se dozvíte jak a proč.
O čem je Škola designu a co nabízí studentům?
Hlavní naší náplní je výuka základů interiérového designu, tak aby se naši studenti mohli zhostit kompletních návrhů interiérů, ať už pro sebe nebo své budoucí klienty. Kromě kurzů pravidelně publikujeme články s informacemi z oboru. A naší specialitou je, že všechny kurzy probíhají online, formou e-learningu.
Jak jste na tento nápad přišli?
Vlastně to přišlo nějak přirozeně. Já jsem původně sama byla interiérovou designérkou, k čemuž jsem se dostala právě online studiem různých zahraničních kurzu. Vyhovovalo mi, že nemusím nikam docházet, byla jsem v té době na mateřské dovolené, tak online studium byla jasná volba. A u nás nic takového nebylo. Postupem času jsem sama začala pořádat různé živé semináře a workshopy a tak bylo jen přirozené nabídnout také něco online. A nakonec se ukázalo, že je o takové studium obrovský zájem.
Kdo všechno patří do vašeho týmu?
Momentálně mám v týmu dvě skvělé kolegyně. Jedna se stará o články na blogu, rozesílání newsletterů a sociální sítě. Druhá pak je projektovou manažerkou našeho klubu.
Co bylo při přípravě myšlenky nejtěžší?
Jak už jsem říkala, vše vzniklo tak nějak postupně a přirozeně. Nejtěžší asi bylo přijít na to, co je vlastně to “ono”, ten hlavní produkt, který bychom měli nabízet. Protože jsem v té době dělala spoustu různých věcí – sama navrhovala interiéry, pořádala kurzy, vydávala digitální časopis… Chtělo to uvědomit si, co mně samotné nejvíc jde, nejvíc naplňuje a kde mám od klientů největší odezvu a pozitivní zpětnou vazbu. A to byly právě online kurzy. Pak už to bylo snadné.
Co byste doporučili ostatním, pokud budou chtít realizovat svůj nápad?
Rozhodně jít do toho, vyzkoušet to, zjistit, zda nápad bude fungovat. A nevzdat se hned při první překážce. V podnikání se mi nejvíc vyplatilo vydržet. I když to třeba ze začátku nejde tak lehce. Něco vybudovat chvilku trvá a možná i jako já budete muset vyzkoušet víc věcí, než přijdete na to pravé, ten pravý produkt nebo službu, který budou zákazníci milovat.
Na čem pracujete teď?
V září jsme spusitli už zmiňovaný klub, takže to je teď naše priorita číslo jedna. Je to (online, jak jinak) členská sekce, kde se designéři nebo i zapálení laici každý měsíc dozví něco zajímavého z oboru formou webináře. Témata jsou jak odborná, tak z oblasti samotného podnikání, protože i v tom chceme naše studenty a ostatní designéry podporovat.
Děkujeme za rozhovor a přejeme řadu nadšených studentů.