Social Impact Awards vyhlásil své letošní vítěze
Proběhl slavnostní večer, který zakončil již 7. ročník akceleračního programu Social Impact Award.
Vítěznými projekty letošního ročníku jsou: Herba Fabrica – první pražská softwarově řízená městská farma, která pro pěstování zeleniny a dalších plodin využívá moderní hydroponické postupy a zároveň „zabydluje” jinak nevyužité industriální prostory, Melogee – sdílená hudební zkušebna, kde si lidé budou moci vyzkoušet pod odborným vedením různé hudební nástroje a Olá – desková společenská hra, která propojuje svět nevidomých se světem vidomých. Všichni tito výherci získávají ocenění ve výši 1 500 eur od Nadace České spořitelny a poukázky na 3 500 Kč na tiskové služby od Copy General. Všechny oceněné projekty také odjíždějí na mezinárodní setkání Social Impact Award do gruzínské Tbilisi, kde představí své projekty i v mezinárodním plénu.
Cenu veřejnosti si odnesl projekt Uptee, který vdechuje nový život starému textilu a mění jej tak v nové módní kousky. V online hlasování získal 376 hlasů. Celkově se hlasování zúčastnilo 798 lidí, kteří jednotlivým projektům udělili 2394 hlasů.
Herba Fabrica – první pražská softwarově řízená městská farma, která pro pěstování zeleniny a dalších plodin využívá moderní hydroponické postupy a zároveň „zabydluje” jinak nevyužité industriální prostory.
M.Arter – webová platforma pro matky na mateřské dovolené, která jim umožní na barterovém principu možnosti vzájemného hlídání, kursů, výměny oblečení apod.
Melogee – sdílená hudební zkušebna, kde si lidé budou moci vyzkoušet pod zkušeným vedením různé hudební nástroje.
Nahaku – brněnské designové studio, které chce přetvářet již vyrobené a nyní nepoužívané věci v nové atraktivní výrobky. Jedním z příkladů upcyklovaných výrobků jsou hasicí přístroje, ze kterých tým vyrábí netradiční svítidla.
Olá – společenská desková hra, která propojuje svět nevidomých se světem vidomých. Cílem hry je nebýt slepý k problémům druhých.
Rupert – dobročinná platforma pro lokální projekty. Tým chce do “pomáhání” zapojit, co nejvíce lidí a udělat z něj běžnou, „sexy-cool” činnost.
Smeshbag – tým studentů ostravské střední školy, kteří přišli s nápadem inovativního funkčního vaku pro komfortnější a hygieničtější přenos a provonění použitého prádla. Tým chce při výrobě vaků využít regionálních chráněných dílen.
Tutory – ostravský projekt, který chce vytvořit platformu pro jednodušší propojování studentů a lektorů na doučování.
Uptee – nadšenci z Hradce Králové, kteří vdechují nový život starému textilu. Mění starý použitý textil v nový, krásný a znovu použitelný.
V průběhu večera byla také udělena cena patrona programu, společnosti Fundlift, kterou získal tým projektu Herba Fabrica a uděluje jim možnost získání financování za výhodných podmínek v případě, že se projekt Herba Fabrica dostane do potřebné obchodní fáze. Cena byla předána z rukou ředitele společnosti, Radka Musila.
Akcelerační program Social Impact Award je založený na sérii workshopů, mentoringu a konzultací, ve kterých se mladí lidé učí principům podnikání. Cílem celého vzdělávacího programu je odhalit případná rizika a nedostatky projektů, a pomoci jim s nastartováním podnikatelské kariéry. Na každém setkání jim předávají své znalosti odborníci z oblastí, které jsou pro úspěšný rozjezd startupů důležité: týmová spolupráce, sales, marketing a PR, finanční a prezentační dovednosti, tvorba webových stránek a podobně.
Další ročník Social Impact Award odstartuje na jaře 2019, kdy budou probíhat workshopy ke společensky odpovědnému podnikání na vybraných vysokých školách v České republice.
Zdroj: TZ SIA