Sociální sítě – marketing dnešní doby

 Sociální sítě – marketing dnešní doby

I když je to pro některé z nás k nevíře, nejlépe funguje marketing pro vaše podnikání právě na sociálních sítích. A mnozí podnikatelé z něj mají pořád obavy. Proč funguje a jak na něj? Na to se zkusíme podívat v tomto článku.

Každý je online

Ano, to je bohužel, či naštěstí fakt. Většina populace užívá internet k odreagování, hledání inspirace a informací. Potenciální zákazník surfuje na internetu, kde se náhodou dostane k vaší značce. Zaujme ho, začne ji sledovat. Vždyť i vy to tak děláte… Takže je snadné, jak se na první pohled zdá, získat sledovanost. Háček je ale ve vašem přístupu k sociálním sítím.

Poutavý obsah

Musíte si vybrat, na jakých sítích si vytvoříte profil. Dnes není moderní jen Facebook… Můžete podnikat například ještě na Instagramu, YouTube, Twitteru. Ale pouhý profil nestačí. Je třeba jej zaplnit. Příspěvky, fotkami, videi. Obsah musí zaujmout. Vy chcete získat sledovanost, tedy laiky, sdílení. Vhodné je vkládat příspěvky často a pravidelně. Třeba každý den. Dá to zabrat. Ať už na to myslet nebo vymyslet správný obsah. Zkuste se na to podívat z pohledu zákazníka. Vás taky musí nalákat zajímavý obsah, případně pěkná fotografie, jinak se do textu nezačtete. Přistupujte k tomu třeba tak, že i vám samotným se to musí líbit natolik, abyste o tom sdílením informovali své známé.

Správa sítí

Mnozí podnikatelé se na tuto činnost necítí, tak si na to někoho najmou, třeba studenty. Ti se jim starají o obsah, sledovanost, podávají jim výsledky. Jsou často využíváni z důvodu jejich ceny – neberou si tolik jako profesionálové, kteří se tím živí, protože jim jde především o získání praxe. Vy tím nepřijdete o velké sumy peněz, oni si rozšíří své portfolio, životopis o vaši značku. Pomůžete si navzájem..

Když si zadáte na internetovém vyhledávači “podnikání na sociálních sítích”, vyjedou vám i firmy, které vás v této oblasti vyškolí. To jen tak na okraj pro ty, kteří se to chtějí opravdu naučit sami🙂

Pokusili jsme se jednu školící společnost oslovit, aby nám pověděla, proč jsou sítě nezbytné pro správně nastavený marketing. Dostali jsme odpověď, že umožňují přímý kontakt značky se zákazníky. Dříve se musela platit reklama v médiích, dnes to jde takříkajíc zadarmo, když budete vědět jak na to. Problém ale, dle nich, vidí podnikatelé ve spojení více lidí, kteří budí dojem, že jich je mnoho, a útočí na značku. Mají tedy strach, že tímto mohou přijít o zákazníky.

 

Závěrem je možno říci: Nebojte se, zkoušejte, žádný učený z nebe nespadl. Třeba se v tom naučíte na tolik, že si za rok budete říkat, proč jste se toho báli, když je to tak jednoduché.

Related post

MámNapad.cz