Soutěž Pro vodu čeká na kreativní nápady
Devět obcí se rozhodlo přihlásit zadání do soutěže Pro vodu a čekají na návrhy kreativců, jak se s potížemi vypořádat. Ti mohou nápady registrovat do 31. ledna 2018 na webu projektu a získat finanční odměnu. Sedmý ročník pořádá Nadace Partnerství pod záštitou ministra životního prostředí za podpory Státního fondu životního prostředí ČR a společnosti Nestlé.
Soutěže Pro vodu se mohou zúčastnit jednotlivci i týmy, mezi jednu z podmínek však patří věk od 18 do 30 let. Pokud si soutěžící nevyberou z devíti nabízených situací, mohou přihlásit vlastní nápad, projekt nebo závěrečnou práci, která se týká odpovědného hospodaření s vodou v budovách, městech i krajině. Své návrhy mohou soutěžící ještě před odevzdáním konzultovat na listopadových workshopech nebo osobně s odbornými mentory. „Prostřednictvím soutěže i našich dalších aktivit chceme najít technologie a řešení, která pomohou v budoucnu zmírňovat sucho, snižovat teplotu ve městech, zpomalovat odtok vody, odpovědněji hospodařit s vodou nebo ji čistit. Věříme, že bude soutěž přínosná pro zadavatele i soutěžící a že výsledné návrhy poslouží jako inspirace pro další lokality,“ říká koordinátorka soutěže Zuzana Šeptunová z Nadace Partnerství. Na autory nejlepších soutěžních řešení pak čekají Ceny Nestlé ve výši 30, 20 a 10 tisíc Kč.
„Pro Nestlé je odpovědné hospodaření s vodou prioritním tématem. Nespokojujeme se ale jen s úsporami vody v závodech. Jdeme dále a chceme do ochrany vody zapojit širší veřejnost a především mladé, kterým dáváme možnost uplatnit svou kreativitu a získat cenné zkušenosti s vývojem projektu,“ uvádí Martina Šilhánová, manažerka pro CSR ze společnosti Nestlé, která je finančním partnerem soutěže.
Díky předchozímu ročníku soutěže získalo například pražské středisko ekologické výchovy Toulcův dvůr a jihomoravský průmyslový areál LIKO-S studii hospodaření s pitnou a dešťovou vodou, obec Malá Losenice návrh kořenové čistírny odpadních vod. „Mezi úspěšné soutěžní projekty v minulých letech patřil například také návrh hospodaření s vodou v obci Doubravník, komunikační kampaň zaměřená na propagaci spořičů vody, koncepce proměny nábřeží u řeky Svitavy v Brně či biodegradabilní nanovlákenný filtr určený k čištění obtížně odstranitelných látek z odpadních vod,“ jmenuje v závěru Zuzana Šeptunová.
Zdroj: TZ akce