Startup Linketica spojuje tvůrce obsahu a inzerenty
Internetová reklama neustále roste a nabývá na významu. Nová platforma Linketica má ambici stát se tržištěm právě na tomto poli a nabízet tak zprostředkování nejen článků, ale i videí či fotografií na instagramu. Na naše otázky k Linketice odpovídal Petr Svoboda.
O čem přesně váš projekt je?
Linketika je zprostředkovatelský systém pro nakupování osobních doporučení skrze weby a sociální média na internetu. Je to nástroj pro inzerenty (eshopy, agentury, lokální firmy a politiky), kteří chtějí, aby je uživatelé internetu doporučovali svým známým, kteří sledují jejich osobní sociální účty. Osobní doporučení kamarádům je nejúčinnější propagace, protože lidé svým přátelům a rodině věří bez výhrad.
Kdo všechno patří do vašeho týmu?
Tým tvoří dva programátoři, jeden grafik a jeden pracovník podpory.
Jakým způsobem jste na takový nápad přišli?
Nápad vznikl z vlastní potřeby dělat článkové a statusové kampaně napříč celým internetem, tedy i přes sociální sítě. Na internetu neexistuje jedno místo, kde by jste si jako inzerent mohl zakoupit příspěvky (články, posty, statusy) na jednom místě třeba na blozích a Instagramu například pro e-shop s oblečením.
Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?
Zkoordinovat myšlenky celého teamu a jak má systém fungovat. Na trhu podobný systém neexistuje a vymýšleli jsme funkčnost na „zelené louce“ z toho, co sami potřebujeme. Systém je ve stádiu „veřejná beta“ a jeho vývoj není dokončen. I když jsme s rozvojem funkcí v necelé polovině, tak jsme se rozhodli systém již uveřejnit, abychom měli zpětnou vazbu od uživatelů. Uživatelé se díky tomu můžou těšit na každotýdenní novinky na rok dopředu.
Co byste doporučili ostatním, pokud chtějí realizovat svůj nápad?
Nečekat a začít makat. Po fotbálku 🙂