Vítězové Berlin Startup Calling 2016 vyhlášeni. Jak můžet uspět příště vy?
Berlin Startup Calling pořádá společnost Visual Meta GmbH, německá firma provozující mimo jiné i online obchodní portál ShopAlike CZ. Ve druhém ročníků se množství přihlášených projektů vyšplhalo až nad 300 a o ceny se ucházeli mladí podnikavci z celého světa.
Vítězové prvního, druhého a třetího místa se mohli těšit na finanční odměny a účastníky umístěné na čtvrtém a pátém místě čekala úplně nová elektronika. Absolutní vítěz také dostane šanci absolvovat 6-měsíční placenou stáž v berlínské centrále Visual Meta.
První místo obsadil se svým projektem Sacavera Carlos Suárez Fernández ze Španělska. Sacavera je mobilní aplikací, která uživatelům poskytuje digitální menu restaurací a přístup k informacím o přípravě jídel a ingrediencích. Ke každému jídlu jsou dostupné obrázky, hlasování a možnost komentovat.
Na druhém místě se umístil Wojciech Żdżarski z Polska s projektem Local Life – mobilní aplikací zaměřenou na posilování komunitního života a regionální komunikaci.
Třetí příčku obsadil Josias Marcos Orlando z Brazílie s projektem SysClean – systémem, který by díky nízkonákladovým senzorům měl zefektivnit sběr odpadu.
Řešení závažných enviromentálních a společenských problémů byly hlavním tématem i pro vítěze čtvrtého a pátého místa. DisTans od Xaviera Greena z Francie je webová / mobilní platforma, která nabízí přístup k péči o duševní zdraví. Bruno Corrêa (Brazílie) připravil mobilní aplikaci Parking Place, která pomáhá hledat volná parkovací místa.
Jak můžete uspět v mezinárodní startup soutěži?
Do druhého ročníku Berlin Startup Calling se podle Roberta M. Maiera přihlásila mimořádně různorodá směs zajímavých projektů. Vítězné projekty však obsahovaly elementy, které je dělali výjimečnými. Podle komentářů a připomínek poroty, která se skládala z jednatelů společnosti a Philippa Klöcknera, SEO konzultanta a angel investora, musí vítězný nápad splňovat následující kritéria:
– Úspěšný nápad se mnohdy skrývá za zcela obyčejným každodenním problémem. Každá kvalitní služba totiž svým zákazníkům nabízí řešení jejich aktuálního problému nebo naplnění nějaké požadavky. Odkud si tedy brát inspiraci? Sledujte věci, kterými se lidé musí zabývat každý den: od neuspokojivé objednávky v restauraci až po absolutně nemožný úkol najít v centru města parkovací místo.
– Nezáleží na tom, zda se jedná o zcela nový nápad: v každé oblasti je vždy prostor pro vylepšování. V tak soutěživém odvětví jako je startupová scéna je velmi snadné nechat se zdeptat nedostatkem nápadů na dokonalé inovace. Ale i když má Váš nápad konkurenci, vždy je možnost hledat nové úhly pohledu, „niche“ přístup, nebo vylepšení technického řešení služby.
– Business model: čím jasnější, tím lépe! Když přijde na prezentování nápadu na soutěži jako je Berlin Startup Calling, jasný, srozumitelný a konzistentní obchodní model může znamenat rozdíl mezi výhrou a prohrou.
– Profit a monetizace: dobrý nápad musí být dlouhodobě udržitelný, jinak řečeno, dosáhnout profitabilitu by neměl být velký problém. Na druhou stranu však není ideální, aby byla monetizace v rané fázi příliš velkou prioritou. Podnikatelé se mají v první řadě soustředit na získávání stabilní základny klientů.
– Soustřeďte se na rostoucí sektor! Telemedicína například poskytuje lékařskou péči potřebným a podle Roberta Maiera je jedním ze stabilně rostoucích sektorů. Spojování lidí prostřednictvím inovativních sociálních platforem nebo řešení palčivých problémů životního prostředí také dokáže přilákat investory.
– Prezentace. V neposlední řadě je důležité věnovat dostatek času přípravě zajímavé prezentace projektu, ideálně ve formě obchodního návrhu.
Více informací o Berlin Startup Calling 2016 získáte na stránkách akce.
Zdroj: TZ Visual Meta