Vítězové Social Impact Awards 2014 vyhlášeni
Ve středu 21. května byli vyhlášeni vítězové letošního ročníku soutěže o nejlepší studentské nápady na společensky prospěšné podnikání Social Impact Award. Porota vybrala projekty Ke kořenům, Inteligentní záchranný modul a Rekola, ve veřejném hlasování získal největší podporu projekt Joy Ride.
Celkem 53 přihlášek přišlo do letošního ročníku soutěže Social Impact Award. Týmy tvořené studenty v nich předkládaly své nápady, jak rozjet společensky prospěšné podnikání, které pomáhá řešit sociální i ekologické problémy a zároveň je dlouhodobě ekonomicky udržitelné.
„Je vidět, že soutěž dozrává a zvyšuje se její úroveň. Kvalita dvanácti finálových přihlášek, které jsme jako porotci dostali k posouzení, byla vyšší než v minulých dvou ročnících. Vliv na to měly také přípravné praktické workshopy,“ říká Petr Vítek, iniciátor Social Impact Award v ČR a jeden z porotců.
Porota vybírala tři nejlepší projekty na základě řady kritérií, vedle společenského dopadu hodnotila také inovativní přístup a realistické plánování. Čtvrtého vítěze pak vybrala veřejnost, na internetu hlasovalo celkem 1300 lidí. Cenu, kterou tvoří 3000 eur na další rozvoj a také odborná podpora a členství v Impact HUBu Praha si ze středečního vyhlášení odnesli:
- Inteligentní záchranný modul, projekt studenta techniky z Brna, který představil prototyp energeticky soběstačné zimní ubytovny pro lidi bez domova.
- Rekola, systém sdílení kol ve městech, který v Praze, Brně a Olomouci rozjíždí dva bratři, nadšení cyklisté
- Ke kořenům, ekologická pohřební služba a podpora pro pozůstalé, kterou chtějí poskytovat studentky Masarykovy univerzity
- Joy Ride (vítěz hlasování veřejnosti), tým z Opavy organizuje společné zájezdy, kde se děti a mládež s hendikepem baví spolu se svými zdravými vrstevníky
Vítězné týmy budou nyní pracovat na dalším rozvoji svých projektů pod vedením odborníků. Vedle přímé podpory vítězným projektům chce Social Impact Award také pomoci dále rozvíjet společensky prospěšné podnikání v Česku.
„Jsme rádi, že se iniciativa Social Impact Award ujala v Evropě – letos probíhá v osmi zemích a přihlásilo se 404 projektů. Je důležité pochopit, jak se mění naše společnost a tedy i potřeby pro sociální inovace. Dnes se musíme více zaměřit na menší skupiny přehlížených a sociálně vyloučených lidí, kteří jsou na okraji zájmu,“ uvádí Franz Karl Prüller, člen představenstva Nadace ERSTE, která je regionálním partnerem Social Impact Award.
„Pro nás v České spořitelně má smysl vše, co má smysl pro Česko. Proto jsme také od počátku partnery ceny Social Impact Award. Jsme přesvědčeni jak o smyslu této ceny pro jednotlivé držitele, tak o jejím potenciálu pro růst sociálních podniků v ČR a také o významu ceny pro ekonomický i sociální rozvoj Česka jako takového,“ doplňuje Klára Gajdušková, ředitelka komunikace a CSR České spořitelny.
Social Impact Award se letos v České republice koná již potřetí a výherci minulých ročníků dnes již úspěšně rozvíjejí své podnikání v praxi. Příkladem může být projekt bezdomovců provázejících turisty Prahou Pragulic nebo služba Ironing Ladies, která dává práci sociálně znevýhodněným ženám.
Zdroj: TZ pořadatele